ציפוי שיניים מחרסינה – למינייט. מה זה?

ציפוי שיניים מיועד למקרים שבהם גוון השיניים דוהה או שמופיעים עליהם כתמים שלא ניתן להסיר אותם באמצעות הלבנה. ציפוי שיניים מחרסינה – למינייט, עוזר לשפר את המראה של השיינים והפה גם במקרים שמדובר במבנה לא תקין או כאשר נוצרים רווחים בין השיניים. ציפוי זה שונה מציפוי פורצלן סטנדרטי לשיניים בכך שהשחיקה שלו הרבה יותר איטית. הגימור של ציפוי שיניים מחרסינה – למינייט נראה מאוד אסתטי.

איך זה נעשה?

תהליך ציפוי השיניים מצריך שלושה ביקורים במרפאת השיניים. הפגישה הראשונה נועדה למטרת ייעוץ והפגישות הנוספות על מנת להכין את הציפוי ולהרכיב אותו על השיניים. ציפוי שיניים יכול להיעשות על כל השיניים בפה בפגישה אחת אצל רופא השיניים. בפגישה הראשונה, הרופא יבקש להבין טוב יותר את התוצאות המבוקשות על ידי המטופל, הוא יבחן פיזית את השיניים על מנת לדעת איזה ציפוי ניתן להתאים ויבצע צילומי רנטגן. בפגישה זו ניתן גם לקבל את כל המידע בנוגע לאופן שבו ההליך נעשה. בפגישה השנייה, רופא השיניים יעצב את משטח השן וישאיר מספיק מקום לציפוי שהולכים להניח על השן. ניתן לקבל הרדמה לפני שמורידים את שכבת האמייל אך יש מטופלים שהם אינם חשים רגישות או כאב ולכן אין צורך בהרדמה בשלב זה. רופא השיניים יבצע רישום / מודל של השן ואותו הוא יישלח למעבדה חיצונית שבה מייצרים את הציפוי בהתאם למבנה הספציפי של כל מטופל. רופא השיניים ירכיב ציפוי זמני על מנת להגן על השן עד אשר הציפוי הקבוע יהיה מוכן (לרוב לוקח בין שבועיים לארבעה שבועות). בפגישה השלישית והאחרונה, רופא השיניים יניח את הציפוי על השן על מנת לוודא שהוא מתאים בגוון והצורה כאשר הוא כל פעם מסיר אותו, מעצב מחדש ומחזיר על מנת לוודא שההתאמה מושלמת. השלב הבא יהיה ניקוי וליטוש של השן על מנת לוודא שלא ייווצר זיהום לאחר הנחת הציפוי. משטח מיוחד מונח על הציפוי ולאחר כן הוא מורכב על השן באמצעות חומר הדבקה. רופא השיניים ישתמש באור מיוחד על מנת לגרום לתגובה כימיקלית והתקשות מהירה של אותו חומר הדבקה. הוא יוציא עודפי חומר שנותרו ויבצע בדיקת נשיכה.

סוגי ציפוי שיניים

ישנם מספר סוגים של ציפוי לשיניים אך שניהם הם יותר בולטים:

  • ציפוי שרף – אופציה זולה יחסית שמחזיקה לרוב בין חמש לשבע שנים לפני שצריך להחליף את הציפוי. ציפוי שרף מצריך פחות שיוף של השיניים ולכן מדובר בציפוי פחות אינטנסיבי.
  • ציפוי חרסינה – ציפוי איכותי שניתן באמצעותו להחזיר את המראה הטבעי של השיניים. אורך החיים של ציפוי חרסינה ארוך יחסית והוא יכול להחזיק עד 20 שנה כאשר מקפידים על צחצוח ושימוש בחוט דנטלי. החרסינה היא חומר צפוף יותר ולכן הסיכוי להופעת כתמים נמוך יותר. זה מהווה יתרון במיוחד כאשר מדובר בציפוי שמבוצע רק על שן אחת או שתיים כיוון שהגוון שלהם נראה שונה משאר השיניים.

יתרונות של ציפוי שיניים מחרסינה – למינייט

ציפוי מחרסינה – למינייט מהווה דרך שבה ניתן לשפר את מראה השיניים ויש לו יתרונות רבים.  ישנם מקרים שבהם לא ניתן לבצע הלבנה פשוטה של השיניים או שההלבנה לא מביאה לתוצאות הרצויות. ציפוי חרסינה יכול לכסות כתמים שהופיעו כתוצאה משימוש יתר בפלואוריד, כתמים שנוצרו בגלל תרופות או כתמים שהופיעו כתוצאה מצריכת חומרים שגרמו לשינוי בגוון השן. במקרים שבהן מופיע סדר בשן או שהיא נשברת, פרוצדורות רפואיות כמו קידוח ומילוי לא תמיד יצליחו להביא לפתרון הבעיה. באמצעות ציפוי חרסינה ניתן לכסות את השן ולהגן עליה מפגיעות עתידיות בין אם מדובר בשן אחת או יותר. מרווחים בשיניים גם הם יכולים להיווצר לאורך השנים ואף לגרום לפגיעה בעצם הלסת. ציפוי קרמיקה – למינייט יכול לסגור את אותם מרווחים וליצור מבנה שיניים אחיד בעל מראה טבעי. המבנה הגנטי של השיניים לעיתים יכול להיות עם בליטות, חוסר אחידות ומכתשים – הסרת כמות קטנה של אמייל ולאחר מכן ציפוי חרסינה על השן יאפשר ליישר את השיניים ויעניק להם מראה אחיד. 

חסרונות של ציפוי שיניים – למינייט

היתרונות הם מאוד בלוטים אך כמו בכל הליך רפואי, ישנם גם חסרונות שיש לקחת בחשבון. ציפוי חרסינה – למינייט פחות מתאים עבור מטופלים עם שיניים לא בריאות או שיש להם נטייה לחרוק שיניים. מחלת חניכיים, שיניים חלשות או חוסר באמייל הופכים את המטופל למועמד לא מתאים עבור ציפוי חרסינה. חשוב לזכור גם שמדובר בהליך בלתי הפיך שעלותו גם גבוהה יותר ביחס לסוגים אחרים של ציפויים לשיניים ובמידה ונוצר סדק או שבר בציפוי לא ניתן לתקן אותו ועלול להיווצר ריקבון שעל מנת לפתור אותו יהיה צורך בכתר שיכסה את כל השן. כחלק מההליך, מוסרת שכבת אמייל – פעולה זו עלולה ליצור רגישות יתר בפה למאכלים ומשקאות חמים וקרים. מדובר בציפוי מאוד חזק ויציב והסבירות הוא שייעקר וייפול היא מאוד נמוכה אך זה יכול לקרות. לכן, חשוב שלא לעשות שימוש מוגזם בשיניים כמו לעיסת קרח, נשיכה של ציפורניים או כל פעולה שיכולה להפעיל לחץ רב ומיותר על השיניים. הציפוי עלול גם שלא להיות תואם מבחינת הגוון לשאר השיניים ולאחר הנחתו לא ניתן להסיר אותו – לכך מומלץ במידת הצורך להבהיר את השיניים לפני שמניחים את הציפוי.

ציפוי חרסינה – למינייט מהווה פתרון לא פולשני שמאפשר ליצור חיוך רחב ומראה אסתטי. רופא השיניים יכול לסייע בבחירה של ציפוי מתאים לכל מטופל. שמירה על הציפוי יכולה להיעשות ממש בקלות תוך הקפדה על היגיינת שיניים והיא תמנע את הצורך בציפוי נוסף בעתיד.

dent 4me
dent 4me