ציפוי לשיניים קדמיות – סוגי הציפויים השונים ותהליך הציפוי

שיניים יפות, מלאות, לבנות עם חיוך גדול. זה כבר מזמן לא מצב ששמור רק לאנשים עם מזל, שזכו בגנטיקה טובה. השן נשברה? עברת טיפול הבהרה לא מוצלח? השיניים נשחקות והצורה השתנתה? יש כתמים ושיניים צהובות? רווחים בשיניים ? שיניים עקומות? ציפויי שיניים קדמיות, מהווה פתרון עבור כל הבעיות הללו ואף יותר. מבקשים לדעת עוד על ציפוי לשיניים קדמיות? ריכזנו עבורכם מידע על הסוגים השונים של הציפויים ועל תהליך הטיפול במאמר אחד.

ציפוי לשיניים קדמיות – סוגי הציפויים השונים ותהליך הציפוי
ציפוי לשיניים קדמיות – סוגי הציפויים השונים ותהליך הציפוי

מה זה ציפוי לשיניים קדמיות?

ציפוי לשיניים קדמיות היינו, הנחה של חומרים מצפי שיניים בשכבות על גבי השיניים, בחלל הפה ובאזורים שונים על גביי השיניים. לא כל ציפויי השיניים הן רק למטרות אסתטיות, לעיתים נצפה את השיניים הטוחנות, על מנת להגן  על משטחי הלעיסה שלהן  והשיניים הקדמיות. הטיפול הזה יהיה נכון וטוב באזורים בהם ישנם סדקים במבנה השיניים, אם הסדקים עמוקים מדי או מפריעים בניקוי ובצחצוח השיניים היומיומי יצטברו באזורים הללו חומצות שמופרשות על ידי חיידקים, החומצות פוגעות במבנה השן וכך נוצרים חורים בשיניים. איטום וציפוי שיניים קדמיות מהווה הגנה מצוינת ומבודד את השיניים מפני פגיעות. . ישנם מקרים נוספים בהם נעשה ציפוי לשיניים קדמיות על מנת לטפל בבעיות אחרות כמו שיניים עקומות, הגנה על שיניים עם אימייל פגוע, רווחים גדולים ושיניים שבורות.

באילו חומרים נשתמש לציפוי שיניים קדמיות?

בשיניים שלנו יש חומר המגן עליהן באופן טבעי, חומר זה נקרא אימייל. האימייל היינו הכיסוי החיצוני הדק של השן, החומר מבוסס סידן והוא נחשב כחומר החזק והקשה בגוף האדם. אך ככל שהחומר חזק, כך הוא נשחק ומתפרק. במהלך השנים, האימייל יישחק וחיידקים יתרבו בסדקים שנוצרים באימייל. האימייל לא ייסדק רק בחלק הקדמי של השיניים. השיניים בנויות מכמה חלקים והחלק , שעליו יש את רוב האימייל , הוא הכתר והוא החלק אותו נצפה, לצורך הגנה ונראות טובה.  על מנת להתחיל בציפוי השיניים הקדמיות, נוודא ששכבות השן ההרוסות , לא מפריעות לשכבה שנדביק.ננקה את השיניים היטב ונשים חומר איטום נוזלי על השן, על מנת ליצור התלכדות והתקשות השן. לעיתים נשתמש בחומר איטום , עם שני מרכיבים, אשר יתקשה לבד, ללא התערבות חיצונית. כאשר החומר מתקשה ומתלכד, יהיה לו מראה פלסטי , החומר יהיה מספיק חזק ונוכל ללעוס עם השן ללא בעיה. ישנם כמה חומרים, איתם נשתמש לציפוי השיניים הקדמיות , לכל חומר כזה יתרונות וחסרונות.

ציפוי לשיניים קדמיות – סוגי ציפויים

ציפוי לשיניים קדמיות באמצעות חרסינה: ציפוי החרסינה היינו ציפוי שיניים סטנדרטי, הציפוי יוצמד לשיניים בעזרת דבקים מיוחדים לטיפולים דנטלים. הדבק יעזור לקבע את הציפוי ולמנוע תזוזה של החרסינה בעתיד. ציפוי החרסינה, עשוי מאותו חומר ממנו מייצרים את הכתרים. בדרך כלל תהליך הציפוי, יתרחש בשתי פגישות והתוצאות שיתקבלו מצוינות. הטיפול יהיה באמצעות שיוף השן והסרה מינימלית של שכבות השן.

בשלב הראשון: רופא השיניים יבדוק את השיניים הרלוונטית לציפוי וייתן הערכת מצב. הטיפול בדרך כלל יהיה , בהרדמה מקומית. אלא אם המטופל יבקש הרדמה מלאה או הרופא יחליט , שהטיפול הוא יותר ארוך  ולכן המטופל זקוק להרדמה מלאה.  לאחר ההרדמה, הרופא ישייף את השיניים, על מנת להכין אותן לציפוי. הרופא ייצור תבנית מפלסטיק עבור מעבדת השיניים , תהליך יצור התבנית במעבדה, ימשך כמה שבועות.

בשלב השני: הרופא יערוך מדידות, הרופא ישטוף את הפה עם חומצה, שתעזור לקליטה טובה יותר, של ציפוי לשיניים קדמיות. ציפוי שיניים , בעזרת חרסינה מחזיק מעמד שנים רבות.

ציפוי לשיניים קדמיות באמצעות לומינרס: לומינרס היינו ציפוי מחרסינה, מקורו בארצות הברית ובעשור האחרון השתלב בטיפוליי השיניים בישראל.  ציפוי הלומינרס, דק באופן משמעותי משאר הציפויים ותהליך ההכנה לציפוי השיניים הקדמיות מהיר יותר. הציפוי שימושי ביותר, בטיפול ברווחים בין השיניים ובהסתרת כתמי שיניים. עוביו כמו עובי של עדשות מגע, מאד נח להדבקה וכמעט שאינו מורגש בפה. הציפוי מותאם ומונח ישירות על השן. הטיפול אינו ארוך והשיוף קטן ביותר. כמו כן אין כמעט  שינוי במבנה השן והוא ניתן להסרה בקלות. בדרך כלל לומינרס יהיה יקר יותר  מהציפויים האחרים. לא לכל אחד יתאים ציפוי זה. לדוגמא מי שסובל מבעיות חניכיים , לא יוכל לצפות עם לומינרס. התוצאות הטובות ביותר, הו בשיניים העליונות והטיפול אינו כרוך בכאבים.

ציפוי לשיניים קדמיות באמצעות למינייט: לימנייט היינו חומר מתקדם, הציפויאינו מוכתם ומראה השיניים נפלא. בגלל השחזת השן לפני הטיפול בציפוי זה , תיתכן הרדמה מקומית. בטיפול בלימינייט , ממקם הרופא בבת אחת את כל הציפוי. לעומת לומינרס שנשלח למעבדה לצורך התקנת תבנית. כמות הטיפולים בלימינייט קטן יותר מלומינרס וכך עלות הטיפול מוזלת.

ציפוי לשיניים קדמיות באמצעות קומפוזיט: חומר זה היינו מורכב ומשמש גם לביצוע סתימות לבנות. החומר מגיע בשלל צבעים והרופא יבחר את הצבע הרצוי.קומפוזיט לא מסתיר בעיות רציניות ואפקטיבי בטיפול בשן בודדת. החומר נשחק במהלך הזמן לעומת חומרים אחרים. ציפוי שיניים קדמיות באמצעות קומפוזיט היינו זול יותר.

איך לבחור את סוג הציפוי המתאים לי? הדרך הטובה היא כמובן לבחור את רופא השיניים הטוב ביותר. רופא השיניים יוכל להתאים את סוג הציפוי לא רק לדרישותיו האסתטיות של המטופל אלא גם בהתאם למצבו הדנטלי ולתקציבו. בידיו של רופא שיניים מנוסה ציפוי לשיניים קדמיות יעשה בצורה מקצועית ואמינה עם תוצאות מוצלחות לאורך שנים

dent 4me
dent 4me