יישור שיניים אינויזליין – פתרון אסתטי ליישור שיניים

הדרך היחידה בעבר להשגת שיניים ישרות הייתה באמצעות פלטה. פתרון זה לא היה אסתטי במיוחד ולכן אנשים רבים ויתרו והחליטו שלא לעשות יישור שיניים. לאורך השנים, התפתחו השיטות וכיום ישנה שיטה יעילה במיוחד הנקראת יישור שיניים אינויזליין. שיטה זו מהווה פתרון מצוין שכן היא מאפשרת לשמור על האסתטיות גם במהלך הטיפול.

מהי שיטת יישור שיניים אינויזליין?

בשיטה זו עושים שימוש במיישרים הכמעט בלתי נראים בעין. כל המערכים המשמשים ליישור השיניים בנויים בחומר תרמופלסטי אשר מזכיר מגשי הלבנה. כיוון שהמערכים שקופים, לא ניתן להבחין בהם גם כאשר אנחנו מחייכים. התהליך של יישור שיניים אינויזליין דומה לאופן שבו בודקים את השיניים עבור התאמת פלטה. בשלב הראשוני, רופא השיניים מבצע הערכה של המצב. השלב השני כולל התאמה אישית של המערכים אשר לבסוף יחזירו ויקבעו את השיניים במקומם. טיפול זה אשר מצריך מאמץ מאוד מינימלי, מיועד לאנשים מבוגרים אך גם לבני נוער. יישור שיניים אינויזליין לא מתאים בהכרח לכל מטופל אך באמצעות שינוי קטן הוא יכול לשפר את המראה כולו.

יישור שיניים אינויזליין– שלבים

המערך הראשון שנבנה עבור המטופל הוא רק השלב הראשון בתהליך. יישור שיניים אינויזליין דומה מאוד לתהליך של התאמת פלטה שבו המטופל נדרש להגיע אחד לכמה זמן על מנת להדק את הפלטה ועל ידי כך ליישר את השיניים. לאחר בדיקה של רופא השיניים, נוצר מערך.  לאורך הזמן אותו מערך משתנה, כאשר כל פעם מתרחש שינוי קל במבנה השיניים. המערך הסופי הוא שיעניק למטופל שיניים ישרות. כיוון שכל מטופל מגיב באופן שונה לטיפול, קשה להאריך בוודאות את הזמן שיידרש ללכת אעם המערך מבעוד מועד. לרוב, המעבר בין המערכים נעשה אחת לשבועיים כאשר הזמן משתנה בהתאם לקצב ההתקדמות של המטופל. מטופלים מבוגרים בדרך כלל מסיימים את כל הליך הטיפול של יישור שיניים לאחר שנה.

כיצד עובד הליך יישור שיניים אינויזליין?

על מנת להבין איך השיטה עובדת, צריך להבין את האופן שבו יישור שיניים אינויזלייןמניע את השיניים. הרופא יכול לשים את המערך באופן מדויק ולהפעיל את הכוח הנדרש להנעת השיניים וזאת באמצעות העיצוב התרמופלסטי. תזמון התהליך הוא קריטי בפרוצדורת יישור שיניים אינויזליין. ניסיון להזיז את כל השיניים בבת אחת יגרום לתוצאה הרסנית. תפקידו של רופא השיניים הוא לתזמן את תזוזת השיניים וזאת בהתאם למיקומם הנוכחי והמיקום שאליו הם אמורות להגיע. גם אם לעיתים תיווצר תחושה שניתן לקצר את התהליך, חשוב מאוד להקפיד על נושא התזמון שכן זה יבטיח את התוצאה הטובה ביותר. 

איך זה מרגיש?

בזמן ההתייעצות עם רופא השיניים שלכם, הרופא יבחן את הפה ויקבע את הצורה של מיישר בתוך המערך. מאוד מומלץ להעלות כל שאלה שמטרידה אתכם בזמן ההתייעצות. תוכלו אף לבקש מהרופא הדמיה וירטואלית של התוצאה הסופית, אפשרות זו בוודאי תוכל להרגיע אתכם ולהבטיח לכם שאתם עושים את הבחירה הנכונה בבחירת יישור שיניים אינויזליין.  לאחר שתקבלו את המערך הראשון שלכם, תהליך יישור השיניים יחל. יהיה עליכם להתרגל ללבוש את המערך שלכם בין עשרים לעשרים ושתיים שעות במהלך היום. זה אמנם נשמע מאוד לא נוח אך בפועל כמעט ולא מרגישים את הנוכחות של המערך. את המערך ניתן להוציא בעת אכילה, שתייה וצחצוח שיניים.

ביקור אצל רופא השיניים

אם אחד מהשיקולים שלכם האם לבחור בתהליך יישור שיניים אינויזליין, הוא החשש שתיאלצו לבלות זמן רב אצל רופא השיניים, הסירו דאגה מלבכם. לאחר הייעוץ הראשוני אצל רופא שיניים, החלק הקשה יהיה מאחוריכם. שלא כמו בהליך של פלטה ליישור שיניים, אין צורך להגיע לביקורים תכופים אצל רופא שיניים. יישור שיניים אינויזליין יצריך מכם הגעה לפגישה אחת לחודש עד חודש וחצי והפגישות עצמן מאוד מהירות. בכל פגישה, רופא השיניים יבצעו שינויים קלים במידת הצורך במערך, ויוודא שהשיניים מתיישרות בצורה נכונה. סיום הטיפול הוא לרוב לאחר שנה, כאשר חשוב לציין שאצל נוער , הטיפול לרוב נמשך קצת יותר.

יישור שיניים אינויזליין – מי יכול לבצע סוג זה של יישור שיניים?

לא כל רופאי השיניים מבצעים יישור שיניים אינויזליין. נדרשת הכשרה מיוחדת וכמובן אישורים על מנת לבצע את הפרוצדורה. ישנם שינויים המתרחשים בתחום רפואת השיניים ובתחום יישור השיניים בשיטת האינויזליין בפרט. אנשי מקצוע מומחים, חייבים להיות בקיאים בתהליך ובחידושים. רופאי שיניים העוסקים ביישור שיניים אינויזליין נדרשים להגיש גם תוצאות של טיפולים שביצעו להערכה, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שמי שקיבל אישור לטפל בכם, הוא איש מקצוע מוסמך. אל תחששו לבקש אישורים ואסמכתאות – כך תוכלו להגיע להחלטה בראש שקט ותדעו שבסוף הטיפול, תקבלו את התוצאות הרצויות.

הליך יישור שיניים אינויזליין הוא הליך פשוט ומהיר שיאפשר לכם לעלות את הבטחון העצמי שלכם. אנשים רבים בוחרים בטיפול זה עבור יישור השיניים שלהם. בסוף הטיפול תוכלו להנות ממראה אסתטי ותקבלו את החיוך שתמיד חלמתם עליו.

dent 4me
dent 4me